lördag 22 september 2012

Pysselfeber

Jag har spenderat förmiddagen med att surfa pysselbloggar. Det är sjukt hur mycket superba idéer det finns där ute i cyberspace, jag har just nu flera hundra saker jag skulle göra direkt om jag bara hade budget, utrymme och material. Att restaurera en byrå må vara lätt i sig, men det går ju tyvärr inte riktigt att transportera hem sådana loppisfynd med cykel. Dock har jag lite grann på gång ett skrivbordsprojekt hemma i Ekenäs, har redan hittat ett lämpligt gammalt bord och lite annat behövligt, så ska se om jag får det gjort någon helg. Dock har jag en stark känsla av att det kommer bli ett pysselbord snarare än ett skrivbord, har med avund kollat in alla bloggares hobbyutrymmen under mina surfingstunder. Just nu har jag alla mina grejer nerpackade i lådor under sängen. Råkade hitta denna utmärkta användning av ett litet utrymme och slogs av ännu en våg av inspiration. Kan tilläggas att bloggaren jobbar på min nyfunna favoritbutik i Åbo - Presento. Den ligger alldeles ovanför Finnkino och har allt man kan tänkas behöva för pyssel.

Har också pysslat ihop ett par saker under veckan; gjort ett fotokollage av min stora guldram samt en vessapappershängare för att lite piffa upp badrummet, men har bara telefonen tillhanda och inga taklampor, så det blir inget av bilder tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar