onsdag 26 september 2012

Laglydigheten självt

Nu har jag hittat hem och under täcket efter min andra arbetsdag på café Arken. Det var riktigt kul, gästerna var lite på hundra av skolans utbytesstudenter och tutorer. Många nya saker igen visserligen, men småningom ska man väl börja lära sig var alla pytsar, slevar och brickor har sin plats i köket.
På vägen hem hade jag tur. Cykelburen som jag var trampade jag på i bilfilen och kom fram till Tavastgatan. Det var rött, men eftersom det var så sent var korsningen helt tom på övriga fordon. Jag övervägde att dra en Ekenäs och bara cykla tvärs över, men till sist bestämde jag mig för att stanna. Det visade sig vara ett bra val, eftersom polisen stod 50 meter längre fram (med full syn över korsningen) och synbarligen bötfällde några killar som inte hade cykellampor. Jag hade nästan lust att ropa 'hej, kolla på mig, jag har cykellampa både fram och bak och stannade till och med i en heltom korsning!'. Men det gjorde jag inte.

Nu ska jag sova så jag orkar med en till arbetsdag och artikulationsterapi imorgon, g'natt.

1 kommentar:

  1. haha "dra en ekenäs" den måst ja nästan stjäla bara fö att de va så bra :DD

    SvaraRadera