söndag 23 september 2012

Spontanitet

Än en gång sitter jag på tåget och låter mig transporteras till Åbo på de välbekant gröna bänkarna. Det känns egentligen ganska lustigt, efterson det var bara ett knappt dygn sen jag satt åkandes åt andra hållet. Jag hade inga speciella planer för denna helg egentigen, jag tänkte bara ta det lugnt i Åbo och få lite skolarbete gjort. Realiteten blev väldigt annorlunda.
Ungefär klockan 18 igår fick jag nämligen ett "var är du??!"-samtal, och det visade sig att jag skrivit upp fel datum för firmans sommaravslutning i Ekenäs, och att dom nu hade kvällen i full gång, utan mig. Så jag bestämde mig helt enkelt för att hoppa på nästa tåg till Ekenäs och hänga med på kalaset. Det var ett beslut jag inte ångrar, jag hade en superb kväll med mina lika superba sommararbetskompisar! Ibland lönar det sig att vara spontan.

I övrigt har jag införskaffat nästa pysselprojekt; ett gammalt tre rutors fönster som ska bli någon form av väggdekoration ovanför min säng i Åbo. Synd bara så måste jag vänta tills nästa tur till Ekenäs innan jag får börja fixa det, jag vill börja nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar