torsdag 8 december 2011

Att tänka efter

Som jag skrev för bara någon timme sen har jag en djup dag idag. En dag då jag ifrågasätter, reflekterar, funderar. Jag insåg att det är jul om lite på två veckor. Jag surfade efter musik som passar min sinnesstämning.  Jag ringde en god vän.
Jag stötte också på två saker som kändes meningsfulla på något sätt. Den första finns här och är en sammanställning av de 45 mäktigaste bilderna från det här året. Det har hänt mycket. Naturkatastrofer, protester, stora politiska beslut. Och nu är det plötsligt bara 23 dagar kvar.

Det andra var denna video som Ken skickade länken till. Jag låter den tala för sig själv.


Jag fick brev från Röda Korset idag också. De berättade att jag nu är med i stamcellsdonationsregistret. Det  fick mig att känna mig lite mera meningsfull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar