lördag 10 december 2011

Service

På tåg där det inte finns en restaurangvagn brukar det ju i allmänhet cirkulera en "minibistro" - en kärra med svindyra produkter för den tågresenär som råkar vara sugen på något. Så gjorde det också på det tåget jag tog i morse för att ta mig från Kuppis till Helsingfors centrum. Eller i alla fall nästan. Då jag steg på i Kuppis meddelade de i radion att vagnen redan cirkulerat i alla vagnar och därför kommer finnas i vagn två resten av resan. Med tanke på att tåget normalt har åkt sex minuter då det kommer till Kuppis tyckte jag detta kändes lite orättvis för alla som stiger på i Salo, Karis, Kyrkslätt och Esbo, men visst, varför skulle man gå ett extra varv när man bara har två timmar på sig. Det måste vara ett tungt jobb.

Till VR:s försvar kan jag dock säga att deras internet fungerar mer eller mindre felfritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar