söndag 4 december 2011

Några dagar i bilder

Min kamera suger på att ta bra bilder då det är mörkt, så jag beklagar kvaliteten.
På torsdag var det Carl-Eriks 20-årskalas som stod på programmet, förutom all julfestplanering. Först hade vi lite mini-sitz hos honom, sen förflyttade vi oss ut i Åbos nattliv när grannarna blev allt för arga.

Nykaabybor

Jag har ingen aning.

På fredag hade vi igen två lektioner rösten, där vi gick igenom praktiska saker inom röstvård och dylikt. Det var riktigt roligt att testa hur stort omfång ens egen röst har (bilden på fonetogramet blev tyvärr på min minnepinne i Åbo) samt lära sig bubbla med resonansrör. Ett resnansrör är ett 27 cm långt glasrör som man ska säga boooo i ner i en bytta med vatten. Tro det eller ej, men detta fungerar som stämbandsmassage. Alla i klassen fick t.o.m. ett eget. Skulle jag inte ha glömt mitt i Åbo skulle det definitivt kommit till pass nu efter tre dagar av krogprat.

Fonering av L tillsammans med fonationsdockan som behöver få ett namn

Mathilda bubblar

Mera bubbling...

Sedan var det äntligen dags för vårt stora projekt, julfesten. Resultatet blev sist och slutligen väldigt bra, om jag får säga det själv, och gästerna verkade nöjda. 

Sarah och Daniel stod för en av de roligaste programpunkterna, allt som du gör kan jag göra bättre

Freudtomten

Lena och Greta sjunger reklam för åbos Akademiska spex.

Efter julfesten var det eftersläpp på Dynamo (som för övrigt var väldigt hipster), sen var det bara att släpa sig hem i säng. Efter att jag kravlat mig ur sängen i går morse var det bara att ta tåget till Ekenäs och fortsätta festandet på ett överfullt Santa Fé tillsammans med Milla och några andra.

Jag har haft en sjukt rolig helg, men efter tre dagar känns det bra med lite vila. Som tur kan jag vara kvar i Ekenäs ända tills onsdag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar