söndag 11 december 2011

Ost

Hurra, en billig livsmedelskedja har äntligen börjat tillverka laktosfri grynost! Den (se bilden) är gjord av Rainbow och säljs följaktligen i S-kedjans butiker för kring en 1,50€, vilket är nästan en euro billigare en Valios motsvarighet.
Om jag ska utvärdera den kan jag säga att den är lite för hård i konsistensen och relativt saltig, men smaken är i övrigt bra. Hårdheten kan i  och för sig också bero på den låga fettprocenten... Hur som helt ett helt bra köp för den laktosintoleranta studerande.

För att ta upp ostärende nummer två så kan jag härmed offentliggöra veckans största nyhet - jag har köpt en ny osthyvel! Eftersom den gamla ruinerade mig genom att göra så tjocka skivor att jag åt ett halvt kilo ost på en vecka var detta en nödvändig investering. Då de dessutom hade osthyvlarna på special på Iittala Outlet butiken i Åbo slog jag till. Nu kan jag igen med gott samvete hyvla ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar