måndag 19 december 2011

Marsipanmonster

Nu när Milla den grymme äntligen har anlänt i Finland passade vi på att träffas i äkta gamla Ekenäsmanér. Förutom att hennes rum har antagit en lustig sjuttiotalsform sen hon flyttade därifrån kändes det nästan som på den gamla goda tiden!
Jag passade på att prova Millas balklänning, eftersom jag kommer behöva en sådan på Sarkajuhla i Mars, och just hennes råkar vara otroligt snygg. Vinröd, axelbandslös, glittrig. Till min stora lycka passade den riktigt bra, så nu har jag i alla fall ett väldigt bra alternativ.
Efter den sedvanliga genomgången av vad som hänt på sistone inspirerades vi av Millas lillasyster till att börja laga marsipanfigurer. Många skratt, kladiga fingrar och uppätna marsipanklumpar senare hade vi tillsammans åstadkommit årets vackraste vinterlandskap. Nu väntar vi bara på vårt konstnärliga erkännande.

Nu ska jag, Nico och Jimmy slänga oss i soffan för att fira jullov med filmen Anger Management. 
Ifall du också söker efter lite julstämning kan jag rekommendera min och Chrisses julblogg som vi skrev i fjol. Bortsett från snön är den fortfarande ytterst relevant!

1 kommentar:

  1. I'm glad to be back!
    Vi borde så ha haft lite curry eller saffran så skulle alla kanske ha fattat pointen med årets vackraste vinterlandskap! ;)

    SvaraRadera