tisdag 15 juni 2010

10 bed female dorm?

Min plan på att återigen bli en aktiv bloggare som uppdaterar så gott som dagligen sket sig lite i och med att vår laptops tangentbord bestämde sig för att inte fungera igår. Gissa om man blir förbryllad när man startar datorn (som man senast använde för 12 timmar sedan) och upptäcker att inga tangenter fungerar. För första gången i mitt liv fick jag använda mig av skärmtangentbordet, och kom fram till att det inte går särskilt snabbt att behöva klicka en bokstav i taget. När jag prövat allt från att starta om till att lite försiktigt banka på hela apparaten konstaterade jag att hoppet var ute och det bara var att föra den på service. Sagt och gjort, dit hamnade den.
Det intressanta med hela historien var ju dock felet. Killen från butiken ringde idag till mamma och berättade att felet var... ingenting. Hur typiskt är inte det att den fungerade helt felfritt när dom öppnade den där? Typiskt.

Idag hade jag ännu en jobbtur i den berömda tcschosken. Alltid händer där någonting man kan berätta om. Dagens intressantaste var väl nog mannen som betalade en Jaffa och fyra Tripar med en 500-lapp. Lite showoff? Sen förväntar de sig att man ska ha växel också.

Dagens stora happening var väl dock varken ett fungerande tangentbord eller jobbet, utan snarare hostel-bokningen med Pudel. Vår resa närmar sig med stormsteg och vi konstaterade att det börjar vara dags att boka lite här och där om vi vill ha billigt tak över huvudet. Billigt kan vi också konstatera att det blir, som bäst ligger vi på 6 nätter i 4 städer för lite på hundra euro, d.v.s. mindre än 20 euro per natt. Jag tror inte man kommer så värst mycket billigare undan. Visserligen får man då tåla att dela rum med diverse helt främmande personer men å andra sidan träffar man mycket fler människor på det sättet också. Det kommer bli kul!
Medan vi surfade efter sovplatser kom vi på ett ganska fascinerande fenomen. Samma hostel finns representerade på diverse sidor (i vårt fall bara två, men i alla fall) och på de olika sidorna finns det helt olika uppgifter om lediga rum. På ena sidan var det tyvärr fullt under datumen vi sökte efter medan det på den andra inte var något som helst problem att boka fast 8 platser den natten. Intressant. Dessutom var priserna olika beroende på "service fees" vilket ju var helt förståeligt men ganska frustrerande då man tvingades kolla tusen gånger på samma sak för att hitta ett bra pris. Förhoppningsvis lyckades det dock ganska bra.

Dagens felstavning under planeringen: Edingurg.
Och sen funderade jag varför det inte kom några sökresultat...

22 dagar till avfärd.
Arrivederci


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar