lördag 19 juni 2010

Man ryms bra fem personer i musen!

Jag tror att jag aldrig i mitt liv ha hört så många dåliga skämt på en enda dag.
Vår båt heter musen, okej? Förståeligt nog gav detta, kombinerat med Mico, Anton, Lalle, Rasse, Tom och Chrisse, upphov till dåliga skämt av alla de slag. Ni kan säkert tänka er.

Hej, du spillde öl i musen!
Du kan ju int ha flottiga händer i musen heller!
Vi sitter i musen, kom hit!
Varför läcker musen olja?


Jag ska förklara bakgrunden till detta fenomen lite. Det var fredag, och vi bestämde oss för att hitta på något relativt lugnt för att spara krafterna till morgondagens popkalas. Vi (ovannämnda plus jag och Kaisa) hamnade till sist i min familjs putput-båt fullt utrustade med picnic-tillbehör. Från stunden jag ringde till mamma och frågade om vi fick picnica i Musen till stunden då vi lämnade kajen haglade det dåliga skämt. Och det var inte en särskilt kort stund, må jag säga. Jösses.
Men nu ska jag sluta vara kritisk, faktum är att vår åttapersoners gungande träff var riktigt trevlig. Man märkte att det gått ett tag sen man fick sommarlov och man missat en del av vad som hänt när alla sommarjobbar på olika håll (samt hunnit glömma hur knäpp Antons humor egentligen är). Nu fick man en liten uppdatering, och oj så vi skrattade.
Förhoppningsvis blir det en andra gång, men då med fungerande motor så man kanske till och med kommer en bit ut från bryggan. Då skulle man också förhindra att alla förbipasserande tittar väldigt konstigt på snipan döpt Musen, med aktern allt för högt upp i luften och full med åtta skrattande ungdomar som slänger sexuellt betingade skämt omkring sig allt vad de hinner (som om det skulle vara nåt konstigt med det?).

Men nu siktar jag på sängen, så jag orkar se på Sås och Kopp och Arne Alligator imorgon klockan halv ett.

19 dagar till avfärd! (eller well, 18, eftersom klockan är över 12)
Arrivederci

1 kommentar:

  1. Kul att någon uppskattar min "milt" galna humor. Var en riktigt trevlig kväll må jag säga :)

    SvaraRadera