torsdag 24 juni 2010

Körkort på väg?

Jippijei, besiktningskontoren ha slutat strejka och alla körkortskåta ungdomar kan äntligen börja skriva teoriprov och köra upp igen. Igår morse klockan halv 9 skickade min bilskolelärare ett sms till mig med infon att strejken är slut och att jag bör ringa upp hon som bokar provtider. Eftersom jag, Pudel och Andreas tisdagen till ära var ute på stan för att söka sponsorer till vår EYP-resa blev det av att ringa först kring halv elva-tiden. När jag väl ringde fick jag en smärre chock - jag var inbokad att skriva teoriprovet samma dag klockan kalv fyra. Nåja, det var bara att rusa hem och sätta sig framför övningsprogrammet på internet så fort vår runda på stan var slut och sedan stressplugga några timmar och sen i tid ta sig iväg till Horsbäck. Sagt och gjort, några timmar senare satt jag där i det mörka rummet med en dator full med frågor som enda kompis.
Trots nervositeten gick allting riktigt bra, och jag kom igenom med två fel av sammanlagt 11 tillåtna; ett helt bra saldo om ni frågar mig. Nu har jag uppkörning bokad på måndag morgon lite före nio. Förhoppningsvis är jag tillräckligt vaken för att komma ihåg att stanna för felparkerade bilar, och förhoppningsvis får jag efter det köra bil precis när och var som helst.

Nu måste jag rusa iväg till min sista körlektion. Beklagar om det blev ett ganska flummigt inlägg.
Arrivederci

3 kommentarer:

  1. Arriverdi Anna, ci vediamo tra poco!!!
    Charlie

    SvaraRadera
  2. Hahah, joo :D (tack gud för google translate...)

    SvaraRadera
  3. "Körkortskåta" de ordet måste läggas till i ordböckerna! ;)

    SvaraRadera