fredag 25 juni 2010

När grillen har svalnat

Klockan är ett och jag, Milla, Mico å Lalle sitter i mitt mörka rum och lyssnar på Every rose has it's thorn. Ack så mysigt. Dock har vi nog hunnit med annat än mys också, den egentliga etiketten på det hela har varit grillkväll.
Förutom ovanstående har även Chrisse och Pudfel gästat min föräldralösa hus, och vi har haft riktigt trevligt. Eftersom jag har ett kylskåp fullt med mat som jag borde få slut på före lördag så kunde vi duka upp en riktig festmiddag med lite allt möjligt på bordet. Förutom att vår ergrill gjorde snygga brända ränder i alla korvar så gick allt riktigt bra. Efter utomhusmiddagen bänkade sig sportnördarna framför TV:n för att kolla in om Danmark eller Japan var duktigare på att sparka boll medan vi andra åt efterrätt. (Men ta det lugnt, vi var inte så elaka att vi inte bjöd till dem också.)
Efter att Mico och Chrisse hade utkämpat en såväl fysisk som psykisk kamp med Milla som hade gömt Chrisses nyckel i sin BH och killarna hade tröttnat på att anklaga mig för att vara hennes medhjälpare tyckte Pudel att vi borde vara lite mer sofistikerade, så vi spelade ett parti Alias. Lagen bestod av mig och Pudel mot Lalster och Mico och matchen slutade till oss flickors fördel. Killarna är nog trots allt värda en eloge, dom var inte helt dåliga. De blev bara 23 rutor efter.
Under Aliasspelet hade Milla bestämt sig för att gå och lägga sig i min säng och försöka sova, men som det ser ut nu tror jag inte det går så bra. Lalle och Mico är lite i vägen. (Nån kommer så hata mig för att jag skrev sådär. Jag kanske borde hjälpa henne istället för att sitta här och skriva om det. Och nej de våldtar henne inte.)

Dagens citat: Jag tar inte flickor på brösten mot min vilja! - Chrisse

Arrivederci



1 kommentar: