tisdag 13 juli 2010

Newcastle - report 3

Det ar den sjatte dagen av var resa och jag och Pudel befinner oss som bast i Newcastle. Vi bor pa ett hostel med namnet Backpackers Newcastle, som ar fint inuti men ligger ganska avsides jamfort med stadens centrum och saknar den charmiga familjara atmosfaren som fanns pa Igloo i Nottingham... Dagens program har framst bestatt av den tre timmar langa tagresan och lite saghtseeing har i Newcastle, men det var inte sa farligt det heller. I brist pa hemskt intressanta saker tankte vi darfor agna detta inlagg at diverse mycket intressanta iakttagelser vi har gjort under dessa sex dagar istallet.

  • England ar fullt med roundabouts. Pa vagen fran Crawley till Godalming (se kartan) korde vi igenom 20 stycken pa lika manga minuter.
  • Basta sattet att hitta en Tesco (d.v.s deras motsvarighet till K-market) ar att helt enkelt se varifran folk kommer med deras plastkassar.
  • Cheers ar ett praktiskt ord; det fungerar till lite allt mojligt.
  • Konduktorer pa engelska tag tycker faktiskt om sina jobb, verkar det som.
  • Vagbelysningen ar non-existent, istallet finns det sma reflexer mellan alla vita streck pa vagen.
  • Alkoholen i butiken ar massor billigare an hemma.
  • Engelsmannen ater jatte onyttigt och rostbroden ar helt enorma.
  • Engelska flickor kan inte dansa.
  • Engelska pojkar tycker om finska flickor som kan dansa.
  • De olika accenterna ar svarare att forsta an vad vi trodde.
  • Det ar ingen bra idé att beratta at en Nya Zeelandare att du tanker donera ditt kvarvarande brod till ditt hostel, chansen ar stor att det har forsvunnit redan innan du aker.
  • The London tube RULEZZ!
  • Overfallsalarm kan faktiskt bli stulna (oh the irony).
  • Nagon borde oppna ett hostel i Ekenas.
  • Pudel kan inte lasa en bok utan att somna.
  • Studerandekrogar ar inte att rekommendera om man ar utboling.

Sedan maste jag bara meddela att vi at varldens underbaraste glass idag. Tank er Subway, fast med glass. Forst valjer man smak(er) (och man far provsmaka!) och en topping. Glassmakerna var allt fran "Bubbelgum" till "birthdaycake" och till toppings fanns det allt fran gummybears till brownies. Sedan blandades allt ihop och sattes i en strut, och sen fick man annu sas! Helt totalt underbart sockerchockande, och man fick till och med studierabatt! Lovely.
Namnas kan kanske ocksa att jag kopte tva par nya skor. Jag har pa kann att dethar inte kommer sluta bra, men tills vidare kan jag rattfardiga det med att mina "gamla" haller pa saga upp kontraktet och jag inte hade nagra festskor med mig.

Planerna for imorgon ar en dagstrip till York, som ligger ungefar en timnmes tagresa harifran. Vad vi ska gora dar vet vi inte riktigt an, men nat lar vi ju ska hitta pa.

Egentligen tankte jag infoga en hitlat som savitt jag vet annu inte har hittat till Finland ocksa, men den verkar vara helt blockad av UMG pa Youtube. Ni med Spotify kan ju dock kolla in den i alla fall; Eminem feat. Rihanna - Love the Way You Lie.

Cheers.

PS En punktknullare ar en person (t.ex. Pudel) som envisas med att allt ska vara precis korrekt och darav rattar minsta lilla fel som denne hor sagas. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar