torsdag 22 juli 2010

Report 5 - Liverpool

Nu ha vi tagit oss ner till England igen, efter nagra riktigt trevliga dagar i Skottland. Vart forsta stop pa denna sida av gransen var Blackpool. Jag maste saga att Blackpool var typ den konstigaste stad jag nagonsin har besokt... Staden kantas av en strandpromenad, approximately nagra kilometer lang. Hela denna promenad kantas av spelhallar, spelhallar och... spelhallar. Tank er sverigebat plus marknadens speltalt ganger 50 och lagg till hogtalare som konstant ropar red, twentyfive at alla bingospelande individer. Helt sjukt. Mellan dessa pangafallor finns det diverse korvkiosker, samt "The World Famous Louis Tussaud's Waxworks". Right. Vart bed&breakfast var doch helt trevligt och i morse serverades vi var forsta riktigt ordentliga English Breakfast. Nog var det gott minsann och matt blev man, men att borja alla dagar med bacon, bonor och korv tror jag inte skulle vara riktigt mig grej. Fast nagon gang da och da skulla man knappast do av.
Forrutom den massiva frukosten sa tenderar Britterna att ata valdigt onyttigt. (De helvita) rostbroden ar enorma, chips (som i franskisar) serveras till det mesta och gronsaker saljs for det mesta med styckepris. I Liverpools Tesco (typ K-market) stod gronsakerna under en skylt med texten "Superfood". Plus att de har pippi pa halvafabrikat. Vi sag till och med fardigportionerad "bantningsmat". (Vad det ar i spaghetti bolognese som gor att man gar ner i vikt vet jag inte riktigt, men i alla fall.)

Imorgon blir det museer samt en Beatles-tour runt stan som hostelet ordnar. Forhoppningsvis blir det riktigt kul.
Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar