söndag 27 november 2011

Anna - restaurangkritikern

Min söta mamma tyckte inte det passade sig att jag skulle äta makaroner till lillajul, så hon bjöd min på middag på distans. Jag hamnade på den asiatiska restaurangen mellan Åbo stadsbibliotek och Sokos-korsningen, och beställde vårrullar till förrät och stekta nudlar med räkor och ägg till varmrätt. Själva utrymmet saknade tack och lov alla plastiga dekorationer som kinarestauranger brukar kännetecknas av, det var snarare lite väl tomt. Servicen var lite för effektiv; servitrisen sprang omkring i rummet, och jag fick min varmrätt före jag hann äta upp varmrätten. Nå, åtminstone behövde jag inte vänta onödigt länge. Varmrättens uppsättning kanske inte var den bästa (se bilden), men åtminstone var det en ordentlig portion. Jag tror inte jag fick i mig ens hälften. Smaken var kanske inte heller kulinaristens våta dröm, men visst gick det fint att äta. Vårrullarna var dock riktigt goda. Hela kalaset kostade (min mamma) typ 12,60. 


Summa sumarum tror jag jag ger restaurangen 6 och en halv av tio (och jag vet, för att verka trovärdig kunde jag ju i alla fall försökt komma ihåg namnet på stället, men ni får ursäkta). Nämnas kan att alla andras portioner såg aningen bättre ut än min.

Tack för maten, mamsen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar