tisdag 29 november 2011

Loppisfynd och tentläsningsmellanmål


Imorgon är det dags för ännu en tent, Öron-, näsa-, halssjukdomar. Vi har i vanlig ordning delat upp kapitlen och skrivit sammanfattningar för att minska arbetsbördan lite, och dessa försöker jag nu pränta in. Just nu är jag ungefär vid hälften, och tänkte unna mig en paus för slösurfande och lite mat. 
På bilden ser ni mitt gourmetmellanmål: glögg, gurka och kaviarknäckebrödsmörgåsar. Kanske inte den bästa kombinationen, men ack så gott ändå.
Under den konstigt kombinerade maten kan ni se ett av mina fynd från gårdagens mini-loppisrunda. Egentligen sökte jag efter en klänning, vilket jag inte hittade, men jag passade på att uppdatera mitt husgerådslager istället. För 2,70€ är den romantiska brickan på bilden, en glasburk som så småningom ska innehålla makaroner och två alldeles normala grytunderlägg mina. Inte så tokigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar