torsdag 24 november 2011

Det är storleken som räknas

Igår blev jag lite lycklig. Jag såg att en av de små skumma telefonaffärerna nedanför mig hade alla stora datorväskor på special - 29€. Dessutom just en sån som jag tittat på i Ekenäs, men där kostade den typ 60. I morse före skolan gick jag dit för att inhandla en dylik. Jag tyckte visserligen den såg ganska smal ut, men eftersom lappen sade >16" och min dator mäter 15,6" valde jag att tro på det och göra mitt kap.
Det borde jag inte ha gjort.
Några timmar senare när jag kom hem visade det sig att datorn där denna text trollats fram inte på några vänster ryms in i väskan.


Så vad gör jag nu? Ett alternativ som för tillfället låter ganska bra är att använda den som skolväska. Remmen på min nuvarande skolväska sade nämligen upp sitt kontrakt som stressboll  idag och gick sönder. Men jag behöver fortfarande en dataväska... Suck.

1 kommentar: