lördag 26 november 2011

Efter glöggen

Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker det är bra eller dåligt att det är så fint väder ute idag. Å ena sidan är det betydligt trevligare att vakna med solsken rakt in genom mitt fönster på åttonde våningen än till regn och rusk. Å andra sidan får det mig att känna mig som en riktig latmask som inte orkar ens släpa mig ut fast det är så fint väder. Studielivet gör det inte lätt för en.
Trots gårdagens inställda glöggrunda hade jag en riktigt bra kväll. Jag och Kaisa började med att baka paj (som blev ganska lik pizza i slutändan) och sy fast några halarmärken. Nu har jag mitt namn förevigat på mitt högra lår. Då vi gått igenom och utvärderat den senaste tidens händelser i detalj bar det av hem till en annan franskastuderande och efter det till Biskopsgatan där det officiellt inte hände någonting. Till min glädje hade i alla fall ett par hundra studerande tagit sig dit, och stämningen var riktigt trevlig. Så länge jag var där var det endast Securitas vakande öga som observerade varje steg vi tog, polisen infann sig inte. Vilket väl är ett bra tecken - studenter kan göra annat än råsupa och härja på allmänna platser. Resten av kvällen hände inget av allmänt intresse, men det var också helt trevligt.
Hem kom jag på tok för sent, de flesta andra som var uppe då var uppenbarligen på väg på jobb eller dylikt. Men vad gör väl det, förutom BD och Florakörens adventskonsert har jag absolut inga vettiga planer för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar