onsdag 23 november 2011

Vad säger han?

Jag måste säga att jag inte tycker om känslan av att inte förstå. Ändå var det just den känslan som genomsyrade precis hela  lektionen i allmän språkvetenskap som vi nyss avslutade. Jag kunde lika gärna ha läst en bok i kärnfysik och förstått lika mycket.
Problemet är kanske det att vår lärare kan alldeles för mycket för att dra en grundkurs. Att han mumlar framme i ett stort auditorium och började kursen med att berätta att han gör det bara för att de inte hittade någon annan gör inte saken bättre. Tillåt mig citera en mening som vi fick höra idag:
Det här kanske låter svårt och abstrakt, och det är det också!
Muntert. Nå, vi får hoppas på en plötslig förståelse när jag läser kursmaterialet istället. För, ser ni, tenten har inget med lektionerna att göra, den baserar sig bara på materialet. Det kanske var därför han blåvägrade att ge oss sina slides.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar