måndag 28 november 2011

Ishockey

Jag och Kaisa firade söndag med att gå till Kuppis ishall och titta på ishockeymatch. Vi höll på blåsa bort på vägen dit, och när vi väl hittade rätt hall kom vi först inte in för att dörrarna var låsta, men sedan kunde vi pusta ut och sätta oss på läktarna tillsammans med resten av publiken. Jag kan inte precis påstå att jag är en van matchbesökare, de facto var detta faktiskt första gången jag såg ishockey live, men det var riktigt underhållande. Det krävs ju inte precis så mycket förhandskunskap för att hänga med, man kunde bara luta sig tillbaka och höra de finska svordomarna flyga över isen.
Hur kom det då sig att vi över huvud taget hamnade där?
Jo, egentligen var vi där i egenskap av fanclub. Vår kära vän Thomas spelade i hemmalaget, så vi tänkte passa på att komma och heja lite. Ni kan se honom som nummer 25 på den nedre bilden. (Tyvärr tog mitt kamerabatteri slut efter typ fem bilder, så de är ganska suddiga...)




Hur som helst så hade jag riktigt roligt, så kanske det blir fler besök i ishallen i framtiden. Att titta på andra som anstränger sig är ett ganska effektivt sätt att kunna känna sig sportig utan att behöva slänga på sig träningskläderna själv.

Och ja förresten, Thomas lag vann med 4-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar