onsdag 30 november 2011

Ett kått marsvin

Jag bestämde mig för att ge den allmänna språkvetenskapen en ny chans efter att ha skippat den en vecka i protest mot det oförtåeliga innehållet. Det visade sig att det var ett helt bra beslut, dels för att dagens föreläsning gav mig stor klarhet i vad mitt kompendium egentligen handlar om, och för att det faktiskt var bättre. Kan ni tänka er - föreläsaren log till och med!
Vi hade en del intressanta diskussioner. Har ni till exempel tänkt på att orden lat och kåt inte går att böja i neutrum? Följaktligen kan bara saker som är en vara kåta och lata, man kan ju inte säga ett kått marsvin eller ett latt barn. Snacka om en stor brist i svenska språket - liksom.


Om man får säga det själv tycker jag min bild var ganska fyndig, mhah. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar