onsdag 6 april 2011

Beställning: vårväder

Nu tycker jag det skulle få va slut på vintern. Jag vill att det ska bli vår ordentligt nu. Jag menar, hur orättvist är det inte att de får ha 23 grader i Spanien när vi har tre här? Det är helt enkelt inte rätt att den är 6.4 och vi har två meters snöhögar på vår gård.


Dock får vi väl vara lyckliga över att Moder Natur äntligen har tryck på plusväder-knappen för Finlands del, hellre får det regna ett par dagar och smälta ordentligt än att det fryser på hela tiden. Och så har det ju blivit ljust, vilket är helt underbart. Kanske det blir till nåt småningom.
Om inte annat har jag en plan, jag vill ha snöbollskrig på min födelsedag i maj. 

Vår gräsmatta.

Hej så länge! (Nu tänker jag byta avslutningsfras.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar