söndag 10 april 2011

Dammsugarcharm

Städning. Det är något som många hatar, en del fasar för och andra helt enkelt inte gör. Ingen favoritsysselsättning, vill säga. Jag hör till dem som skjuter upp städningen av mitt rum ända till det skedet då man måste överväga sina steg noga för att inte antingen trampa sönder något eller bli under någon av alla mina pappershögar som hotfullt tornar upp sig mot taket. 
Det roliga här är att jag egentligen trivs ganska bra med att städa. Det är trevligt när man ser hur fint det blir, och man känner sig så duktig efteråt. Det bara blir aldrig av. Eller sen så börjar jag, men blir allt för fascinerad av att titta igenom innehållet i någon gammal låda att jag tröttnar innan jag fått hälften tillbaka i lådan. Jag undrar hur det kommer se ut i min framtida studiebostad... 
Hur som helst så har jag idag varit duktigare än på läge, trots den krabbis-aktiga känslan som en lång natt som chaufför förde med sig. (Och trots att kopiösa mängder av dagen åt till skvalller om natten, fniss.) Nicos lägenhet har sällan varit så skinande ren som efter dagens vårstädning. Mattorna fick sig en omgång frisk luft, och diverse skruvar och andra småprylar som dröjt sig kvar efter flytten hamnade in i skrubben. Och det var till och med riktigt roligt! I en svag stund fick jag faktiskt lust att tvätta fönster, men det får nog vänta tills varmare väder. Kanske jag har städtalang, trots allt. 


Före det var dags för återvändo till Dragsvik hann vi dessutom med en liten kvällspromenad genom stan, vlket var riktigt trevligt. Det finns fortfarande hopp om en fin vår. 

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar