onsdag 27 april 2011

Diskcharm

Jag har ett tillkännagivande att göra. Jag är inte längre dagistant, utan numera diskare. Det må låta mindre fagert, men jag måste säga att det inte är så tokigt det heller. Själva arbetsplatsen är ett daghem i Björknäs, som jag inte hade någon aning om att ens existerade. Visste ni att det fanns ett dagis som rymmer 60 (!) ungar precis bredvid Nordic Battle Groups lokaliteter (som jag inte heller visste fanns)?
På grund av den stora mängden barn blir det följaktligen också en hel del disk. Min arbetsuppgift är därför att plocka bort allt och diska kärlen som kommer in på kärrorna. Orsaken till att jag (än så länge) tycker det är roligt är att det påminner mig om såna spel där man ska få en restaurang att gå runt. För att det ska gå bra måste man plocka saker i rätt ordning, så att man alltid har en tom plats vid nästa moment, osv. I mitt fall innebär det här att jag måste passa ihop att plocka bort från kärrorna med att jag har ledig plats i korgarna, som jag sedan ska stoppa i diskmaskinen efter att ha flyttat ut den nytvättade korgen till torksidan. Med fyra korgar på borden och en i maskinen blir det en trevlig utmaning.

Jag har på känn att jag inte övertyger så hemskt många om att det är roligt och diska, men i alla fall. Jag får pengar och har superba arbetstider.

Nu ska jag småningom släpa mig till skolan för att dra sista gången barnjumppa. Har planerat en hinderbana som kräver en massa redskap, så ska försöka vara i tid så jag hinner plocka fram allt innan barnen kommer.

Här kommer ännu en liten vårbild jag knäppte i en av stadens rabatter här om veckan.


Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar