lördag 16 april 2011

Mera salt åt folket!

Imorgon är det riksdagsval i Finland, och jag har absolut ingen aning vem jag ska rösta på. Har länge planerat på att göra någon sorts valtest, men har än inte kommit mig för. Och nu börjar det bli bråttom. Men jag tror YLE:s valkompass är nästa program för dagen.

Däremot har jag fullkomligt klart för mig vilka jag inte ska rösta på, så jag antar att det är en bra början. Det fascinerar mig att sannfinnländarna har valreklam i Ekenäs. Mycket sådan, dessutom. Det ska bli intressant att se hur mycket röster som sist och slutligen ramlar in.
Hittade detta mästerverk genom att på skoj googla en av dem som vågat visa upp sin nuna i områdena där jag bor. Varsågod!



Vackert, inte sant? Så, om du vill..

  • Bygga var och vad som helst
  • Röka inomhus
  • Dricka utomhus
  • Salta maten hur mycket du vill
...så har du din perfekta kandidat i nummer 249. Jag tycker synd om hans fru, som förutom att spela utomordentligt dum för att stärka hans valkampanj också tvingas leva med någon som jobbar för att finska folket ska få mera salt. 


Angående gårdagens inlägg så kan jag berätta att jag hade en himla tur då jag skulle föra tillbaka filmen och bekänna mina synder. Kvinnan i kassan hade nämligen ingen aning om vad hon skulle göra, så hon släppte iväg mig med endast en uppläxning om att jag inte ska göra om det. Tack! 

Nu ska jag ta reda på vem jag ska rösta på. Hejdå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar