fredag 15 april 2011

DVD + nagellacksborttagningsmedel = katastrof

Ibland kan jag bara inte leva med mig själv. Kan jag inte bara lära mig tänka efter?
Du vet känslan av besvikelse när en film man har hyrt plötsligt börjar hoppa för att sedan, efter några sista pixlar som dröjer sig kvar, stanna helt och hållet.
Detta (se förra inlägget) råkade ju vara en film jag verkligen ville se, så jag sprang snabbt iväg med skivan för att putsa bort eventuella orenheter. Dock gjorde jag en liten miss. Orenheterna försvann visserligen, men det gjorde också DVD:ns översta skikt.

Oj.

Dagens lärdom kommer här: håll skillnad på nagellacksborttagningsmedel och glasögonrengöringsmedel. För putsar du en DVD med det förstnämnda blir resultatet följande:


Då jag insåg vad som hänt snurrade en hel del tankar genom mitt huvud. Förlåt men.. "...min hund åt upp skivan" - "...den ramlade ut någonstans på vägen och jag kunde inte hitta den" - "...jag satte mig på den så den brast på mitten" - "...jag tappade den i sandlådan då jag gjorde piruetter". Okej. Kanske inte riktigt. Men typ.
Men vad finns det annars att göra än att gå till R-kiosken imorgon, bekänna sina synder och hoppas på en ersättningssumma som är så långt från det påstådda maximit (42€) som möjligt.
Fan vad onödigt. Förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar