fredag 15 april 2011

Hygienpass - yeah!

Då hade man ett till papper att sätta i sin meritlista. Jag måste säga att hela systemet är lite fånigt. Man skriver ett prov med 40 ja/nej-frågor varav man får ha 6 fel. Frågorna handlar om hygien i kök, egenkontroll och säkerhetsåtgärder ur en konsuments synvinkel. Klarar man det får man ett hygienkompetensintyg utfärdat av livsmeldelsverket Evira. Tills vidare behöver man inte förnya intyget.
Fint så långt, den löjliga delen ligger i frågorna. För exempel kan ni kolla här. Dagens dummaste var nog ändå "En våg behöver inte rengöras eftersom produkterna ligger på den så kort tid åt gången". Svarar man "rätt" på den borde man inte jobba i kök.
Nå, jag klarade det med två fel, så jag behöver inte fundera nåt mer på det nu.

Nu är det film med Pudel och Chrisse som gäller. Actionkomedin "Knight and Day", närmare bestämt. Här kommer trailern.




Innan jag drar iväg till TV:n tänkte jag dela med mig av dagens citat, som för en gångs skull inte är sagt av Milla, utan mig själv.
"Myggor har jag också sett, men det är den enda grönsaken"
Jo. Nu film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar