tisdag 19 april 2011

Jag vill dansa

I helgen stod ett besök på tryckeriteatern i Karis på programmet, närmare bestämt Hurja Piruettis årliga dansföreställning. Detta var första året jag faktiskt satt hela föreställningen i publiken, och visst måste jag medge att jag blev lite nostalgisk.
Jag saknar att dansa. Det är trots allt något speciellt med att bara släppa löst till musik, röra på sig och koncentrera sig på var man har fötterna istället för alla vardagliga problem. Hmm.

Angående dans så tipsade min schweiziska väninna Julia mig om denna film, som tydligen ska vara hemskt bra, men artistisk. Ifall du annars inte är intresserad av flumbubbel-filmer rekommenderar jag ändå att du kollar 53 sekunder in i klippet, där finns en kul scen.




Nu lockar sängen så jag orkar med mina sista två dagistant-dagar också. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar