söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag - myror

... Med pizzasmak.


Fail. När jag idag skulle packa in mina alla-hjärtans dag-bakelser insåg jag att jag glömt en trivial detalj. Att täcka in dem innan jag satte dem i kylskåpet. Resultat: varierande grad av oregano och maletköttsmak. Inte så värst aptitligt, minsann. Så det var bara att slänga ihop en ny sats. Jag passade på att ta några foton också, och här kommer receptet, ifall någon blev inspirerad:


Chokladmyror/-murklor


  • 125 g kokosfett
  • 2,5 dl pudersocker
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 6-7 dl rice krispies

Smält kokosfettet. Blanda under tiden alla torra ingredienser förutom rice krispiesana i en relativt stor skål. Låt kokosfettet svalna lite, och rör sedan ned det med de torra ingredienserna. Rör ned rice krispiesarna, blanda tills alla har choklad på sig.

Lägg lagom stora klumpar av smeten i muffinsformar/ på bakplåtspapper. Om man vill kan man göra som jag och använda pepparkaksformer. Låt stelna i kylskåp.
Obs: Täck in dem om pizzasmak inte önskas

Tadaa.. Det går hur snabbt ock lätt som helst och det är nästan omöjligt att misslyckas.

(Egentligen tänkte jag berätta om snöskulpturtävlingen i stallörsparken också, men mamma samtycker inte)

Arrivederci

2 kommentarer:

  1. dina bilder är back in business!;)
    VARNING VARNING förbjudet för barn! Hur löjligt va int de?! :P

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur.. Skolans datorer har en skruvad syn på vad barn inte bör se xD

    SvaraRadera