torsdag 4 februari 2010

Datasalen dagen innan EYP

En datasal i en skola. Två pojkar som sitter och fnissar åt youtube-videon. Fytiofem minuter till nästa lektion. För länge tuggat tuggummi i munnen.

Okej, nu ska jag skärpa mig.
Jag sitter som bäst i skolans datasal och fördriver tiden, eftersom jag har hål före provförberendande hälsokunskap. Efter hälsokunskapen är det möte med grannskolans elevkårsstyrelse på agendan, vi ska planera klart vår gemensamma skidresa. Förhoppningvis borde det gå ganska snabbt, med tanke på att vi har gjort ganska bra förhandsarbete i alla fall från vår sida.

Imorgon bär det av till EYP. Och jösses, tiden har gått fort, jag tycker det var alldeles just vi fick veta att vi kommit vidare från sessionen i Esbo..!
EYP, European Youth Parliament, går ut på att en massa ungdomar från olika länder träffas under en session på i dethär fallet fyra dagar, för att diskutera fram lösningar på olika problem. Sedan presenterar man sina lösningar och debatterar dem. Till vår session i Tammerfors väntas 200 ungdomar från 15 olika länder. Vi kommer ha SÅ kul!! Dock kan man vänta sig sömnbrist och enformig mat, men det är hundraprocentigt värt det!
Nu gäller det bara att få med sig allt från kavajrock till tandborste. Men för en gångs skull ser jag fram emot att packa.

Ifall jag inte uppdaterar ännu ikväll så är jag tillbaka först på måndag, men då kommer det förhoppningsvis lite bilder och annat skoj. Ha det bra tills dess!
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar