onsdag 17 februari 2010

Hej Macarena

Idag hade vi tre timmar dansträning. Sista förberedelserna inför genrepet, så att säga. Det gick riktigt bra, och kul hade vi åtminstone. Vi börjar ju nästan kunna det hela nu, och till och med pojkarna börjar få det mesta att gå i takt. Observera: det mesta. Där finns nog ännu en del att finslipa (men det gäller också flickorna). Det enda som nu behövs är lite mera fiilis hos vissa. Nu ser det absurbt ut, med Milla och Danne som den ena ytterligheten och zombiegänget som den andra. (Logiken säger ju att dom då skulle vara bra åtminstone på Thriller.. Men så är tyvärr inte fallet) Seriöst människor, rör på er; man måste överdriva för att det ska synas och se bra ut! Tack och lov har vi ju nog majoriteten någonstans där emellan. Alla de roliga bilderna kommer upp på facebook någon gång efter penkkis.

Nu börjar det dra ihop sig för gamlas dans på riktigt. I morgon är det genrep, och på fredag gäller det. Oj, jag ser fram emot det. Men då skulle det kanske vara en helt bra idé att först sy klart klänningen. En klänning med foder som hänger ut under en annars också ofärdig fåll skulle kanske inte vara så charmigt. Men det fixar sig nog. Nu har jag ju i alla fall hittat både skorna och frisyrmakare. Frågan är ju sen om jag vågar sätta mitt hårs öde i Sandras händer, men såvida jag inte vill dansa med håret i hästsvans så har jag väl inga val.
Men före gamlas kommer penkkis. Jag ser fram emot det också, men på ett helt annat sätt. Skräckblandad förtjusning är det mest beskrivande jag kan komma på. Med tanke på de små detaljer jag lyckats se under veckan verkar ju abiteatern bli riktigt bra. Axu t.ex. var hemskt snygg i blond peruk!
Nu ska ja ta mig an hälsokunskapsboken än en gång, och sen förhoppningsvis fara till N.
Ha en trevlig kväll, imorgon kommer antagligen rapport om hur penkkis förlöpte.

Detta mystiska meddelande (antagligen skrivet av varelser från yttre rymden) dök upp på skärmen medan jag var borta en sväng. Tänkte att det kan vara av betydelse att du också får veta: vi ser di vi ser dig vi ser dig vi ser dig muhhhhha

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar