onsdag 3 februari 2010

Nio och en halv timme sömn

Efttersom jag inte har något prov idag har jag förmånen att få börja skolan först klockan halv tolv. Vilket innebar att jag fick sova till 9. Hur underbart är int det? I och för sig skulle det kanske varit ännu underbarare ifall inte mina kära bröder skulle passat på att fightas för allt var dom är värda (vilket inkluderar mycket ljud). Dessutom har lillebror 1 tagit för vana att gå omkring och sjunga för sig själv. Detta brukar oftast sluta i att han efter ca 20 sekunder skriker låten för full hals, till resten av familjens förtjusning. (Behöver jag nämna att det är ännu roligare när man sover?) Men det är väl smällar man får ta som storasyster.

När jag sen traskat iväg till skolan är programmet hissa förberedande lektion, matta utgivning och sen gamlas dans träning. Jag måste erkänna att jag för första gången i mitt liv helt på riktigt är rädd att jag har skrivit underkänd i ett prov. Gulp. Men nåja, med tanke på att det är lång matta det handlar om är det väl kanske inte så farligt, och dessutom får jag skylla mig själv när jag inte läste mer.

Nu frukost, dush och promenad till skolan.
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar