torsdag 11 februari 2010

Loppisfynd


Finns det någonting som gör en gladare än några riktigt bra loppisfynd? (Okej då, säkert finns det, men se det som en retorisk fråga)
Jag spenderade i stort sätt hela eftermiddagen hos Milluz. Det var precis lika slött som vanligt, men det är inget negativt. However, i något skede bestämde vi oss för att på mitt initiativ traska iväg till Missionsboden. Jag var som i himmelen. En massa högar och ställningar med allt möjligt ditt och datt att rota igenom, och man vet aldrig vad man hittar. Och om man hittar något kan man vänta sig att priset ligger under 2€. Efter en stunds rotande gick Milla hem eftersom dom "antagligen ska äta just precis". Jag tror snarare att hon inte kände sig hemma bland alla pensionärer som, medans dom gick okring och pratade om vädret, precis som jag kollade igenom det mesta. Eller så skämdes hon över min "barn i godisbutik"-blick.
Skämt åsido.
Nåväl, jag fortsatte utan sällskap, och som vanligt fastnade det något i händerna. Dagens saldo blev en stickad väst, en virkad mörkblå kofta och denna underbara väska (som för övrigt är perfekt storlek för att användas som skolväska):

Nöjd med mina fynd för sammanlagt 2,50€ började jag min promenad hemåt. Eftersom klockan vid det laget började bli ganska mycket och jag inte hade ätit var jag ganska trött, men jag ides int ringa efter skjuts. Så det var bara att börja gå. Och gå. Och gå. Jag började småninom med mitt "jag hoppas att någon jag känner kör förbi och plockar upp mig"-mantra. För att undvika att börja tycka allt för synd om mig själv ringde jag Soffi, och uppdaterade lite vad som har hänt och dylikt. Och sen, vips gick min dröm i uppfyllelse. Där stod Lalle på vägen bredvid Antons bil och frågade om jag ville ha skjuts. Nästan lika underbar känsla som att fynda på loppis. Tack, killar!
Nu sova in lite av sömnskulden så jag förhoppningsvis blir mig själv ännu denhär veckan.
Arrivederci

1 kommentar:

  1. Jepp jag blev trött på ditt eviga "MILLA MILLA TITTA VA JA HITTA" ;) O snälla sluta kalla mig Milluz. morjens morjens! :P

    SvaraRadera