söndag 14 februari 2010

GAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!

The Board of EYP Finland has decided to invite the following delegations to represent Finland in the following session of the European Youth Parliament:
65th International Session of the EYP in Lviv, Ukraina , October 2010– Ekenäs Gymnasium and Jyväskylän lyseon lukio


Behövs det en närmare förklaring? När detdär mailet damp ned i min inkorg igår resulterade det i att jag studsade omkring ock skrek en bra stund. Kan ni fatta? Vi - delegationen från Ekenäs gymnasium - får åka till UKRAINA!!
Av alla delegationer på den nationella sessionen valdes fyra styken som får åka på internationella sessioner; två till Tromsö i Norge och två till Lviv. Jag börjar fortfarande studsa lite bara av att tänka på att just vi blev valda.
Visserligen är det ganska länga till oktober, men det stör inte mig eftersom jag då hinner planera allt annat så att det inte krockar. Dessutom blir det passlig avslappning efter första rundan av studentexamen.

Förutom att hoppa och studsa hann jag faktist med lite vettigare saker igår också. Topptrims midvinterfest gick av stapeln på kvällsidan, och eftersom mamma var ansvarig för maten blev det en hel del köksjobb under dagens lopp. Jag passade också på att svänga ihop en ätbar alla hjärtans dag- present som ska överräckas senare idag.
Midvinterfesten i sig var väl nog helt lyckad, men jag kan inte påstå att min fiilis var helt på topp där bland alla dansande pensionärer. Dock fick jag två rosor, en för att jag drog "lekar", och en för köksjobbet. Tack för det. Jag måste bara säga att jag börjar bli smått trött på Zazum-Zaza nu efter att ha dragit den på ungefär alla tillställningar jag befunnit mig på i typ ett år.



Jag bifogar denna låt idag, eftersom den passar av många olika orsaker. Främst för att hans glada skuttande ganska långt påminner om hela min lördag. För det andra för att den ju är lite romantisk såhär alla hjärtans dag till ära, och för det tredje för att en gång få höra den riktiga låten och inte den tjatiga Zazum-Zaza-versionen.

Ha en trevlig alla hjärtans dag!

Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar