lördag 27 februari 2010

Wonderbra och Rubiks Kub


Tjejer (och killar), idag har jag hittat världens underbaraste uppfinning i underklädsväg, nämligen Wonderbra Multiplunge! Med följer ett halterneck-band, vanliga band och ett djup rygg-band (se bilden). Och dessutom kan man haka fast banden precis var som helst längs alla kanter. Allt detta innebär ju följaktligen att man kan ha den med i stort sett vilken topp som helst, hur underbart är inte det?
Jag rekommenderar varmt att alla brudar snabbt springer iväg till Ann-Kristins och inhandlar detta underverk för endast en futtig 9€. Men skynda er, det är bara lite kvar av slutspurten på rean..
(Och sedan vill jag i förväg be om ursäkt till alla killar som får ytterligare huvudbry angående hur i hela fridens namn man ska få av en sån här, men håll bara huvudet kallt så fixar ni det nog)

Förutom att jubla över dessa fantastiska fynd (köpte både en vit och en beige) har jag hunnit med en del annat också idag. Först spenderade jag en timme sittandes i tamburen väntandes på att alla andra skulle bli klara för färd till stan. Fråga inte mig hur det kan ta en hel timme, men jag antar att det ganska lätt blir så om man ska betala räkningar och packa upp resväskor innan man sätter på sig skorna.
I stan hade jag planerat att kopiera mitt skattekort, men eftersom jag min vana trogen glömde själva skattekortet hemma fick jag nöja mig med att bara lämna tillbaks en bok samt betala 2€ i förseningsböter. (men helt egentligen är mitt minne nog himla bra)
Efter det plockade Nico upp mig på Lidl's parkering (wohoo) och vi tog oss till Café Matilda för att träffa bröderna West och Otto en sväng. Jag överlevde upplevelsen utan problem, men höll däremot på få ett nervöst nervsammanbrott av PhotoPlay-automaten som outtröttligt försökte övertala mig att jag nog var jättesugen på att spela Trivial Pursuit. Det var jag helt klart inte.
När jag väl slapp iväg från det där ögat som skulle försöka locka mig att stoppa in en euro i maskinen var det dags att ta sig till Nico, där hans små kusiner var på besök. Helt som tips; be inte en treåring hjälpa dig färga en teckning ifall du vill kunna känna igen motivet efteråt. Färdigheten att hålla sig inom linjer är nämligen inte så välutvecklad då ännu.

Den sista timmen här hemma har jag och Nico spenderat med att försöka lösa en 2x2 rutors Rubiks Kub. Det är faktiskt mycket svårare än man skulle tro. Efter en YouTube- tutorial och en hal massa svärande lyckades jag få den där dumma kuben att se ut som den ska, och kan nu småningom fara och sova med peace in mind. (Som extra bonus kan jag nu dessutom skratta åt Nicos frutration när han ska få det att fungera. Muahhah.)

Nu ska jag inte dra ut längre på dethär, så att Milla äntligen sen får läsa.
Puss och Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar