onsdag 10 februari 2010

Mysteriet med den försvunna jumppakassen

Korgbollen gick bra idag. Det var kul, och man blev sådär lagom trött. Efter att timmen var slut joinade jag Chrisse på stan, coh vi tog en sväng till matilda för att köpa mennalmål åt mig. Efter det gick vi mot busstationen/k-market, eftersom C skulle hem och jag skulle möta mamma. Det är här som mysteriet börjar.
På vägen från Matilda bar Chrisse min kass, eftersom mina händer var fulla med trip, banan och en kroissant. När jag sen sagt hejdå till honom gick jag till K-market för att vänta på mamma, och sen när hon kom handlade jag med henne. Och VIPS, när jag ska stiga in i bilen inser jag att min jumppakass har försvunnit någonstans på vägen! Chrisse hade den inte. I matilda blev den inte. Vid bänken i K var den inte. Lixom, va? Jag tror inte att nån med flit skulle ta min kass med svettiga kläder. Verkligt mystiskt.

Okej, det är inte första gången jag lyckas med något sånhänt. Verkligen inte. Men ändå känner jag mig lika dum och förvirrad. Suck. Nåväl, vi får hoppas att den dyker upp. Nu far jag till Kulan en sväng och sen till Nico.
Arrivederci

1 kommentar:

  1. Johanna a.k.a Pudel11/2/10 18:12

    Känner mig tvungen att kommentera detta inlägg... Menar du att du tappat bort THE bag? The amazing, wonderful and simply marvellous bag that Soffi and I made? :P
    Då har jag en teori om vart den försvunnit. Det är säkert Soffi som har hijackat den i smyg på vägen mellan Matilda och K för att den helt enkelt är såååå awesome! xD

    SvaraRadera