söndag 21 februari 2010

Tillfälligt morgonpigg

Jag är extremt stolt över mig själv. När klockan var typ halv ett hade jag redan hunnit vara hos Nico, fara till Milla och vara ut och gå i en och en halv timme. Är det inte häpnadsväckande att jag hunnit med allt detta medan jag vid samma tidpunkt igår låg hemma och sov? Som det låter nu skulle man ju kanske tro att jag i fortsättningen tänker stiga upp tidigt eftersom jag har inser hur mycket mer man hinner med då. Men nepp, så är definitivt inte fallet, jag tänker fortsätta sova länge på morgnarna precis som hittils. Enda orsaken till denna tidiga morgon var att Nico fick en plötslig studieiver och bestämde sig för att åka till skolan klockan 10 på en söndag. (Well, egentligen har dom ju psykkaprep med vår gamla lärare, men jag tycker att min version lät lite mer glamourös.)
Jag vaknade i morse klockan 7 av att Tor, Nicos "lilla" hundvalp (vars mankhöjd nu når halva mitt lår) brast ut i ett hjärtskärande och synnerligen inte sövande "snääälla kom och lek med mig, jag har trååååååkiiiiiiigt"-ylande. Detta två och en halv timme efter att Tor och farbror Basti tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att anordna en battle i vem som kunde skälla högst. Suck.
Detta kniper definitivt en andraplats på min "saker man inte vill höra då man vill sova"-lista. Kan du gissa vad som kommer först? - Jo småsyskon. Jag tror alla som har ett eller flera dylika i sitt hus vet vad jag pratar om. Ifall inte så kan ni gärna få låna ett eller två av mina för att få veta hur det känns. När som helst! (För en riktigt autentisk upplevelse rekommenderar jag båda två + en dator för att komma upp till den ljudnivå som oftast infinner sig på morgnarna hos oss. Fungerar det inte får du pengarna tillbaka, promise)
Nu kanske än en gång ett försök till att plugga hälsokunskap, men först en ytterst slående alla barnen vits som en vän delgav mig:


Alla barnen hade facebook, utom Siv - hon hade ett liv.


Mhah.
Arrivederci

P.S. Jag sov ett tag på soffan när jag kom hem för att inte helt förstöra mitt rykte som sjusovare. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar