måndag 22 februari 2010

Ramsdal, här kommer vi!

Jag sitter och väntar på min skjuts till församlingshemmet. Det är dags för det årligen återkommande sportlovslägret för barn på församlingens lägergård; Ramsdal. Vädret är ganska ypperligt, med ca 10 grader kallt och en halv meter snö. Alldeles perfekt för att vara ute och härja, göra spårningar och åka pulkka.
Det är ganska exact två år sedan jag var ledare på barnläger sist.. (Gosh - jag börjar bli gammal!) Orsaken till detta har väl främst varit att ja inte så hemskt gärna har velat fara dit som ledare då Jimmy och Tobbe varit där som deltagare, en viss brist på respekt har nämligen uppstått ganska fort. De är vana att inte lyssna på vad jag säger, så varför skulle det ha för skillnad om jag faktiskt är deras ledare? I år är dom ju dock inte på väg, så problemen är lösta. Dessutom kommer jag och Pudel inte hinna vara ledare på något skribaläger i sommar, eftersom vi ska ut och resa, så vi tänkte att vi passar på nu istället. Som medledare har vi matvraket 2 - Mico. Tur så är jag laktosintolerant och Pudel äe vege, så det finns hopp om att vi får mat också.
Skämt åsido.
Jag är säker på att vi kommer ha mycket kul, det är nästan synd att vi bara har en natt där p.g.a. att Ramsdal är så fullbokat.. Å andra sidan kanske det är helt skönt, man är så grymt trött efter att ha härjat runt med 15 barn i tre dagar.
Nu ut och hitta en pulkka,
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar