måndag 15 februari 2010

En sömnig första håltimme

När jag, lagom förbannad p.g.a. för lite sömn, kom till skolan i morse, blev jag bara ännu mer förbannad när jag fick veta att vi inte hade någon lektion. Jag kunde altså ha fått sova en och en halv timme till och förhoppningsvis inte varit fullt så sur när jag kom till skolan. Jävla studentexamen. Nåja, lösningen på detta problem blev följaktligen att sova i skolan hela håltimmen istället, men det var ju inte ett helt bekvämt alternativ.
I varje fall fick väl alla som försökte prata med mig ett gott skratt. Jag tenderar att vara ganska virrig när jag halvsover.
Vad är det egentligen med oss människor som gör att vi alltid till sista stund försöker förneka att vi har somnat? På EYP, till exempel, hävdar Pudel att hon nog läste ett hissaarbete ända tills jag gick ut ur deras rum, medan hon i själva verket helt tydligt låg på rygg med ögonen fast säkert i en kvart. (Argumentationen om detta ledde ingen vart eftersom hon som bekant är ganska envis, men jag håller fast vid min ståndpunkt)
Nästan samma sak hände i morse, då Milla snorkkigt påpekade att jag snarkade som motbevis till mitt påstående om att jag nog är vaken. Hmm..

Well, nog med sömnigt nonsens, här kommer en länk för att pigga upp oss lite. Enjoy och ha en bra dag.
Arrivederci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar